Ads on: Special HTML

Ads on: Special HTML

Ads on: Special HTML

Ads on: Special HTML
Prosimy wybrać literę z powyższego menu.

cieslik justyna portret

Wydział Sztuk Wizualnych
Justyna Cieślik-Płusa

Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, dyplomem z malarstwa u prof. Włodzimierza Stelmaszczyka oraz w dyplomem w Pracowni Multimediów prof. Wiesława Karolaka. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Kulturoznawstwo specjalizacja Teatrologia. Prowadzi zajęcia z Historii Teatru i Scenografii oraz z Zagadnień Scenografii i Kostiumu, jak również Historii Kostiumu na Wydziale Sztuk Wizualnych.

Justyna Cieślik-Płusa jest czynnym kostiumografem, pracującym na planach filmowych. Zrealizowała kostiumy do takich filmów jak m. in. : LEŚNE DOŁY Sławomira Kuligowskiego: Film fabularny 2008 r., SĄSIADY Grzegorza Królikiewicza: Film fabularny 2014 r., WESOŁOWSKA I MEDIATORZY - Serial fabularny TVN - Kostiumy oraz obsada aktorska, JASKÓŁKA Bartosza Warwasa: Film fabularny 2013r., KOREPETYTOR Artura Pilarczyka: pilot serialu 2015 r., NIE DOTYCZY ROWERÓW Grzegorza Dębowskiego - Film w produkcji 2015 r., ELEKTROWNIA Pawła Maja: Film w produkcji 2015 r., MATKA ZIEMIA Piotra Złotorowicza: film nagradzany na wielu festiwalach na całym świecie 2014 r., URODZINY Piotra Kolskiego: 2009 r., Moonshine Michała Poniedzielskiego: Film animowany 2013 r.

Doświadczenie scenograficzne i kostiumograficzne zdobyła realizując spektakle muzyczne Studia Piosenki Forum takie m.in. : Dziewczyny bądźcie dla nas dobre na wiosnę – piosenki Wojciecha Młynarskiego (2000 r.), Bezsenny mus wiosenny – piosenki J. Przybory i J. Wasowskiego (2001 r.), Bez miłości ani rusz – piosenki francuskie (2001 r.), Nasza jest noc – piosenki międzywojenne (2002 r.), Surabaja Johnny – songi B. Brechta i piosenki M. Dietrich (2003 r.), Swojskie stworzenie świata – spektakl poświęcony twórczości Mariana Załuckiego (2003 r.), Arivederci Roma – wieczór piosenki włoskiej (2004 r.).

Justyna Cieslik-Płusa współpracuje ze PWSFTv i T oraz alternatywnymi grupami teatralnymi. Wspiera działalność fundacji na rzecz rozwoju twórczości młodzieży. Prowadzi warsztaty i realizuje autorskie projekty twórcze.


     
     
     

 

 

chojnacka agnieszka01

Wydział Sztuk Wizualnych
Agnieszka Chojnacka

Ur. w 1979 r. w Łodzi. Dyplom na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi otrzymała w 2004 r. Od 2014 r. asystentka w Pracowni Fotografii i Działań Multimedialnych na Wydziale Sztuk Wizualnych. Stosuje różnorodne środki wypowiedzi twórczej jak: instalacja, video, rzeźba, performance. Brała udział w m.in. w wystawach: “Korespondencje. Sztuka nowoczesna a uniwersalizm” (2013 r. w Muzeum Sztuki w Łodzi), “Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych” (2013 r. w Oberhausen, Niemcy), “Miasto Łódź” (2010 r. Galeria Kordegarda, Warszawa), “Liverpool Biennale” (2008 r. Garston, Liverpool, Anglia). Stypendystka Art Council England, Klubu Strasbourga, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Instytutu im. Adama Mickiewicza i Prezydenta Miasta Łodzi. Prace znajdują się w kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi.


"Krótka historia lotu" 2006 (video 5,20 minut, kolor, dźwięk) Muzeum Sztuki w Łodzi "Krótka historia lotu" 2006 (video 5,20 minut, kolor, dźwięk) Muzeum Sztuki w Łodzi "Jaskinia" 2012 (krzesła, koce, jeden kanał video, dwa kanały audio) Anthenna Gallery, Nowy Orlean
"Jaskinia" 2012 (krzesła, koce, jeden kanał video, dwa kanały audio) Anthenna Gallery, Nowy Orlean "Tango Notturno" 2013 (video 6 minut, kolor, dźwięk) Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen "Tango Notturno" 2013 (video 6 minut, kolor, dźwięk) Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen
 

Bernadetta Czarnas

Wydział Tkaniny i Ubioru
Bernadetta Czarnas

Artykuł w przygotowaniu.


     
 

zdjecie

Wydział Tkaniny i Ubioru
Katarzyna Caban-Piaskowska

Dr Katarzyna Caban-Piaskowska, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu. Adiunkt na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, ul. Wojska Polskiego 121, 91-726 Łódź, Polska, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Prowadzi przedmiot Marketing i Zarządzanie na Wydziale Tkaniny i Ubioru:

  • na pierwszym stopniu, gdzie tematem jest projektowanie ścieżki kariery,
  • na drugim stopniu, gdzie tematyka zajęć obejmuje podstawy marketingu, zarzadzania i tworzenie biznesplanu.

Prowadzi zajęcia na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz:

  • na pierwszym stopniu - projektowanie ścieżki kariery,
  • na drugim stopniu – zarządzanie marką.

Od kilkunastu lat wykładowca na łódzkich uczelniach wyższych. Prowadzi doradztwo biznesowe dla przedsiębiorstw, w tym firm odzieżowo-tekstylnych. Prowadzi szkolenia dla artystów i przedsiębiorców m.in. z zakresu Design Thinking, zarządzania własną marką. Uczestniczy i ma prelekcje na spotkaniach i konferencjach naukowych organizowanych w kraju i za granicą. Autorka kilkudziesięciu publikacji w czasopismach polsko- i anglo- języcznych o tematyce związanej z design management, zarządzaniem, marketingiem i sztuką. Obroniła rozprawę doktorską na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Zarządzania napisaną pod kierunkiem prof. dr hab. Czesława Sikorskiego w 2012 roku. Absolwentka kierunku Zarządzanie i Marketing na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej 2003. Prowadzi badania z zakresu design management. Zainteresowania: doradztwo biznesowe, design management, marketing i zarządzanie w sztuce, rozwój nowoczesnych organizacji z naciskiem na organizacje sieciowe.


Publikacje:

Marketing:

  1. Caban-Piaskowska K., PROMOWANIE MARKI– STUDIUM PRZYPADKÓW, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce Zeszyt: 3, 2016, s. 77-89
  2. Caban-Piaskowska K., Rola social mediów w działalności artystów i projektantów, Ekonomiczne Problemy Usług nr 2 (131), t.2, 2018, s. 209-216



Zarządzanie:

  1. Caban-Piaskowska K., „ARTYSTA PROJEKTANT W SIECI RELACJI”, [w:] Organizacja w sieci (red. S. Lachiewicz, A. Zakrzewska-Bielawska), Monografia Politechniki Łódzkiej, 2017, s. 280-291
  2. Caban-Piaskowska K., Mielczarek M. „FUNKCJA LIDERA ZESPOŁU JAKO NARZĘDZIE RZEŹBIARZA”, Sztuki, 2016 , s. 127-140
  3. Caban-Piaskowska K., Miarka A., Mielczarek M. „Specyfika relacji sieciowych w zawodzie artysty w kontekście zastosowania design management”, Zeszyty Naukowe Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2017, s. 31-45



Komercjalizacja:

  1. Caban-Piaskowska K., Mielczarek M., „Heterogeniczność zjawiska konkurencji w zawodach artystycznych”, Acta Universitatis Nicolai Copernici ZARZĄDZANIE, nr XLIV – NR 4, 2017, s. 65-74
  2. Caban-Piaskowska K., Mielczarek M., „Relatywizacja wartości dzieła sztuki w procesie komercjalizacji – punkt widzenia konsumenta”, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU RESEARCH PAPERS OF WROCŁAW UNIVERSITY OF ECONOMICS ZARZĄDZANIE, nr 501 , 2017, s. 53-62.
  3. Caban-Piaskowska K., Mielczarek M., Heterogeniczność relacji rzeźbiarza z klientem – analiza przypadku, Humanizacja Pracy, 4 (290) 2017, s. 221 – 234



Dla projektantów:
Caban K. „Creating a rehabilitation product as an example of design management”, Apr 19-20, 2018 Paris France (ICHRMT 2018 :20th Int. Conf. on Human Resource Management and Technology) https://waset.org/abstracts?q=caban-piaskowska&search=Search [05.10.2018]
Caban-Piaskowska K., Miarka A., „Społeczna odpowiedzialność projektanta w kreowaniu produktu rehabilitacyjnego”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 2 (48), 2017, s. 207-214
Caban-Piaskowska K., Miarka A., „Społeczny wymiar innowacji - projektowanie produktu rehabilitacyjnego”, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 6 (809), 2017, s. 82–96


Design management:

  1. Caban-Piaskowska K., „Geneza i istota koncepcji design management” [w:] Współczesne problemy rozwoju metodologii zarządzania, (red. Lisiński M., Ziębick B), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2016 s. 63-74
  2. Caban-Piaskowska K., „Design management as the effect of evolution of consumers' aesthetics”, Vienna, Austria, April 11-13, 2016 (The WEI International Academic Conference on Business&Economics at Vienna University) http://www.westeastinstitute.com/proceedings/2016-vienna-presentations/ [10.05.2016]
  3. Caban-Piaskowska K., Design management – wybrane aspekty funkcjonowania multi interdyscyplinarnych zespołów projektowych, Folia Oeconomica 283, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2013, s. 57-67
  4. Caban-Piaskowska K., „DESIGN MANAGEMENT – szansa dla artystów projektantów”, Sztuki, 2016, s. 117-126
  5. Caban-Piaskowska K., „Design management jako odpowiedź na wyzwania stawiane przez konsumentów przyszłości”, Studia i Prace WNEiZ, 2016, s. 57-64
  6. Caban-Piaskowska K., „Design management jako odpowiedź na rozwój nowych segmentów konsumentów”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 3 (44), 2016, s. 299-308
  7. Caban-Piaskowska K. “Design Management in the Context of Challenges Posed by New Generations of Recipients”, Marketing i Zarządzanie nr 4 (50) 2017, s. 7–14
  8. Caban-Piaskowska K., Roszko-Wójtowicz E Design management jako sposób na rozwój przedsiębiorstw w zmiennym otoczeniu – analiza przypadku, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIX, Zeszyt 3, Część II, 2018 s. 31-39



Sektor kreatywny:

  1. Caban-Piaskowska K., Characteristics of Business Models of Creative Company, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Volume XIX, Issue 6, Part I, 2018, s. 53–65



Uczelnia artystyczna:

  1. Caban-Piaskowska K., Miarka A., Mielczarek M, “The Artist – University – Company: Creating Business Relationships Network”, HANDEL WEWNĘTRZNY 5(376): 2018, s.25-33
  2. Caban-Piaskowska K., Miarka A., Mielczarek M. „General academic and practical profiles – two tools for constructing a graduate’s silhouette in the field of fine arts.”, EJSM Vol. 26, 2/2018, s. 23–28



Komunikacja wizualna:

  1. Caban-Piaskowska K., Chmielewski Ł. „Komunikacja wizualna w prezentacjach naukowych w Polsce na przykładzie „posteru naukowego””- w druku



Inne:

  1. Caban-Piaskowska K., Karta Turystyczna jako przykład organizacji sieciowej z udziałem administracji publicznej, Folia Oeconomica 270, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012, s. 267-274
  2. Caban-Piaskowska K., Układy nieformalne w organizacjach sieciowych na przykładzie biur turystycznych, Folia Oeconomica 265, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012, s. 235-244
  3. Caban-Piaskowska K., Gwarda-Gruszczyńska E., Współpraca a innowacje przedsiębiorstw, Folia Oeconomica 283, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2013, s. 68-78
  4. Caban-Piaskowska K., Zalewska‐Turzyńska M., „Od struktury liniowej do macierzowej – analiza przypadku", Acta Innovations nr 12, 2014, s. 55 - 61
  5. Caban‐Piaskowska K. „Wybrane role konsultanta w procesie doradczym”, Acta universitatis lodziensis 50 lat Katedry Zarządzania UŁ, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2014, s. 45-55
  6. Caban‐Piaskowska K., Zalewska‐Turzyńska M. „Realizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowym”, ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS 50 lat Katedry Zarządzania UŁ, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2014, s. 56 – 65
  7. Roszko-Wójtowicz E, Caban-Piaskowska K., Miarka A.,. FAMILY ENTREPRENEURSHIP – SELECTED ECONOMIC AND SOCIAL ASPECTS, Humanities and Social Sciences, vol. XXII, 24 (3/2017), s. 251-274

     
 

czajkowski-piotr

Wydział Tkaniny i Ubioru
Piotr Czajkowski
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4